Wednesday, October 31, 2007

Vi se pregateste ceva ...

Daca e miercuri (cel putin la noi e deja), e rubrica mea, nu??

Initial in am vrut sa va scriu azi despre un documentar, pe care l-am vazut saptamana trecuta, despre Australia – Discovery Atlas: Australia revealed.

Am aflat o gramada de chestii interesante si promit sa revin intr-un viitor post asupra lui. Doar ca sa va starnesc curiozitatea (si sa ma asigur ca o sa ma cititi si saptamana viitoare :) ) am sa spun doua lucruri din el din ciclul „stiati ca”:
- Australia are 11.000 de plaje si mai mult de 800 de insule?
- 80% dintre australieni traiesc la mai putin de jumatate de ora de condus de ocean? Si noi facem parte din cei 80%??

Dar sa revenim ... Asadar cine si mai ales ce vi se pregateste?

De ceva vreme lucrez la un un nou proiect pe care vreau sa il dezvolt: un blog „nou-noutz”. Poate ca o sa va intrebati: De ce altul? Ce o sa contina el? Cu ce o sa difere fata de prezentul?

Am sa incerc sa va raspund la intrebarile astea cu o poveste. De ceva vreme ma framanta intrebarea: Ce as putea sa fac sa am mai mult timp liber?

Cred ca intrebarea asta are mai multe raspunsuri posibile de genul: trezeste-te mai de dimineata (vorba zicalei populare: „cine se trezeste devreme, departe ajunge”, sau „cine se culca odata cu gainile ...se culca si a doua oara” :) ), fii mai eficient, fii mai motivat, etc. Un alt fel de raspuns, pe care l-am descoperit in Australia, la aceeasi intrebare ar putea fi: „iesi la pensie repede”.

Pentru a gasi raspunsul la intrebarea asta m-am apucat sa citesc cateva carti de time management, de personal development, de business, etc, carti scrise de niste oameni care eu reusit sa puna in practica lucrurile scrise acolo. Pe langa aceste carti, ma mai dau pe o serie de bloguri care sunt cam pe aceeasi nota. Am si participat la un seminar foarte interesant de „small business – big opportunity”.

Mai am pana sa citesc peste 700 de carti motivationale ca si Tony Robbins, insa un drum de 1000 de mile incepe cu un prim pas, nu?

Sper ca la acest drum sa nu fiu singur, caci nu prea e „fun” sa mergi de unul singur. Toata viata am fost inconjurat de prieteni si de familie de la care am avut si am in continuare de invatzat.

Gata cu povestea!

De aceea m-am gandit sa realizez un astfel de blog, in care sa trec idei, ganduri desprinse din astfel de carti si nu numai. Asadar caut colaboratori! Oricine care e interesat de astfel de subiecte poate contribui la acest blog. De fapt chiar va propun un sondaj: „Ce subiecte v-ar place sa atinga acest blog?”

Singura cerinta e sa fie in engleza! Whau .. sper ca nu v-am pierdut pe jumatate dintre voi ca si cititori.

Motivele pentru care m-am hotarat sa fac blogul in engleza sunt:
- acest blog l-am gandit pentru „publicul larg”
- materialele pe care le studiez sunt in engleza (iar traducerea lor in romana mi se pare ca nu suna la fel de bine ca si originalul, vezi mai jos)
- vreau sa ma „disciplinez” (a se citi „apuc”) sa scriu in engleza, cu toata stangacia de care o sa dau dovada la inceput.

De ce altul? Pentru ca blogul asta schimba mai mult idei referitoare la noi si viata noastra in Australia.


Inchei povestea de astazi cu un citat ce mi-a placut, din cartea „Get Up and Do It!”(Beechy and Jospehine Colclough): Life is a journey and you’ve noticed how quickly the journey is going. We don’t have time to wait. We have to get up and do this. Enjoy the jurney! Enjoy the changes and most of all, enjoy the goals you’re going to achieve!

Viata este o excursie si ati vazut cat de repede merge ea. Nu avem vreme sa asteptam. Trebuie sa facem ceva! Bucurati-va de aceasta excursie! Bucurati-va de schimbari si mai ales, bucurati-va de rezultatele pe care o sa le realizati!

Cheers,

Dorin „motivationalul”

P.S. Intentionez sa „lansez oficial” blogul de 1 decembrie, ziua Romaniei .. sa se vada ca nu is un tradator de tzara cum au zis unii :)

No comments: