Friday, June 29, 2012

Ultra Marathon man – Dean Karnazes


In seara asta m-am uitat la un film pe care un coleg de-al meu mi l-a dat. E despre un barbat care la petrecerea lui de 30 de ani, dupa ce a baut cu prietenii lui intr-un bar, s-a hotarat la 11 noaptea sa face ceva ce nu a facut in ultimii lui 15 ani ... sa se apuce de alergat. Ceea ce a facut chiar in seara aceea. 

In cativa ani a reusit sa inspire o intreaga natiune alergand 50 de maratoane in 50 de zile in 50 de State din America. Pentru aceasta isprava Dean Karnazes a alergat 2096 km in total (a ars 160.355 de calorii), a stricat 5 perechi de adidasi si a pierdut trei unghii de la picioare.

"Run when you can, walk if you have to, crawl if you must; just never give up." (Dean Karnazes)

(N.R. Alearga cand poti, mergi daca nu ai incotro, taraste-te daca trebuie, insa nu renunta niciodata)

Insa eroul meu e un francez, Serge Girard, care in 2009-2010 a alergat prin toate tarile Uniunii europene (trecand bineinteles si prin Romania). Am regasit un post nefinalizat pe care am vrut sa il scriu despre el ....

V-am zis ca nu o sa mai scriu despre alergare pentru o vreme. Insa zilele astea am citit incredibila poveste a unui francez, Serge Girard, si pentru ca inca este in Romania (o sa va zic imediat si ce face acolo) as vrea sa o impartasesc cu voi azi.

Nefiind in tzara, nu imi dau seama daca in mass-media s-a zis ceva despre el. Tipul asta e unul care nu are toate rotitele la cap. E un Forrest Gump al zilelor noastre. E un alergator care a strabatut toate continentele de la vest la est, stabilind vreo 4 recorduri mondiale. Isprava despre care insa vreau sa va vorbesc e ca vrea sa alerge prin tzarile uniunii europene. Bine, bine .. si ce ii cu asta?

Partea care m-a uimit a fost ca vrea sa alerge 25.000 km si vrea sa faca lucrul asta in 365 de zile (fix un an), fara sa se opreasca sa se odihneasca nici macar o zi. Parca nici acesta afirmatie nu e destul de puternica. Daca insa va spun ca alearga in jur de 70 de km in fiecare zi, timp de un an, fara nici o pauza, poate ca va face sa fiti mai atenti la performanta lui.

Dar am sa las cifrele sa vorbeasa de la sine:

    * 25.000 km alergati
    * echivalentul a 600 maratoane!!!
    * 365 days
    * 70 km/day
    * Day of rest : 0
    * Tari strabatute : 25
    * France, Spain, Portugal,Italy, Greece, Bulgaria, Romania, Hungary, Slovenia, Austria, Slovakia, Czech republic, Poland, Lithuania, Latvia, Estonia, Finland, Sweden, Denmark, Germany, Netherlands, Luxembourg, Belgium, Great Britain, Ireland, France.
    * Kg pierdute : 10kg (departure weight 64kg - arrival weight 54kg)
    * Pantofi folositi : 50
    * 8000 calorii consumate pe zi
    * 10 litri de apa bauti pe zi
    * 9 ore de somn pe noapte
    * Temperaturi extreme : -20°C in Finland, +30°C
    * 20 de oameni o sa il asiste pe rand in timpul acestei curse

Pe site-ul lui poti vedea unde se afla exact cu alergarea lui. Cand m-am uitat ultima data se indrepta spre Ungaria.


  • 2003/2004: trans-Africa (Dakar/Cairo) - 8,295 km in 123 days, 2 hours, 40 min (world record)
  • 2005/2006: trans-Eurasia (Paris/Tokyo-) - 19,097 km in 262 days (probably world only attempt)
  • 2009/2010: one year: 27,011 km in 365 days (world record)[1]
Asta era poza lui facuta cand a trecut granita din Bulgaria

Doi mai mai tarziu ma aflu inaintea celui de-al doilea maraton din viata. Se pare ca nu a fost doar o bifa pe lista mea de lucruri pe care vreau sa le fac in viata, caci sunt la a doua isprava de genul asta.

Sunt pe ultimii metri (la figurat vorbind) din cei 1000 de km pe care mi i-am propus sa ii alerg anul asta (pana acum am alergat 959.66 km). Asa ca sper ca Gold Coast marathon-ul o sa imi dea prilejul sa sarbatoresc de doua ori:
  • al doilea maraton alergat din viata si
  • 1000 de km alergati in 6 luni ... si o zi J

De data asta puteti sa alergati cu mine. Ce vreau sa spun cu asta? Chiar daca nu o sa fiti poimaine in Gold Coast, o sa puteti sa vedeti pe unde sunt in timpul cursei. Ba mai mult decat atat, puteti sa imi lasati mesaje de incurajare pe urmatorul link , mesaje care o sa imi apara pe niste ecrane uriase in timpul cursei.

O sa revin cu noutati.

Aveti grija de voi .. si keep running

Dorin




1 comment:

Unknown said...

cum se numea filmul? Merci!