Saturday, November 26, 2011

Cartea nr. 7: Cele 21 de legi incontestabile ale liderului – John C. Maxwell

Am terminat de citit si cea de a 7 carte din seria celor 8. Inca o care pe gustul meu (parca eu le-am ales ;)).

Un lucru interesant mi s-a parut ca prefata la aceasta editie aniversara a cartii a fost scrisa de Stephen Covey (autorul cartii cu numarul 4) un alt om care e catalogat ca si "expert in leadership". Asa ma face sa cred ca fiecare din cei doi autori cunoaste si respecta lucrarile celuilalt.

Cand am facut selectia cartilor pe care vreau sa le citesc m-am inspirat din din propunerea "cartilor care trebuie citite" in decursul vieti, propunere facuta chiar de John Maxwell (vezi link)

Si aceasta carte e greu de digerat intr-o zi, insa, asa cum si propune autorul, poate fi folosita ori de cate ori avem nevoie. E ca si o lada de scule (toolbox), fiecare lege fiind o unealta din aceasta lada.

In acest post doar o sa enumar aceste legi, urmand sa revin cu o descriere mai amanuntita a lor intr-unul din posturile urmatoare.

1. Legea pragului limitativ - The Law of the lid (Initial am fost tentat sa traduc "legea capacului", insa am gasit traducerea asta pe net si mi se pare mai potrivita)
Abilitatea de a conduce determina nivelul de eficienta a unei persone

2. Legea influentei
Adevarata masura a stiintei conducerii este influenta - nici mai mult, nici mai putin 


3. Legea procesului
Stiinta conducerii se invata zilnic, nu intr-o zi!

4. Legea navigatiei
Oricine poate conduce o corabie, insa numai un lider poate trasa cursul navei.


5. Legea adunarii
Liderii adauga valoare servind pe altii


6. Legea bazei solide
Increderea sta la baza stiintei conducerii


7. Legea respectului
Oamenii ii urmeaza in mod natural pe liderii care sunt mai puternici decat ei


8. Legea intuitiei
Liderii evalueaza totul prin inclinatia catre stiinta conducerii


9. Legea magnetismului
Cine se aseamna, se aduna


10. Legea conectarii
Liderii ating inima inainte de a cere ajutorul


11. Legea cercului intern
Potentialul unui lider este determinat de cercul persoanelor apropiate


12. Legea delegarii
Numai liderii increzatori pot da putere si altora


13. Legea imaginii
Oamenii fac ceea ce vad la un lider


14. Legea acceptarii
Oamenii mai intai accepta liderul, apoi ii accepta viziunea lui


15. Legea victoriei
Liderii gasesc intotdeauna o cale ca echipa sa castige

16. Legea marelui AV
Avantul este cel mai bun prieten al liderului


17. Legea prioritatilor
Liderii inteleg ca activitatea nu inseamna neaparat si rezultate


18. Legea sacrificiului
Un lider trebuie sa renunte intotdeauna la ceva pentru a merge mai departe


19. Legea sincronizarii
Cand conduci e la fel de important ca si Ce faci si Unde te duci


20. Legea cresterii explozive
Pentru a creste, formeaza sustinatori. Pentru a multiplica, formeaza lideri


21. Legea mostenirii
Valoarea cea mai de pret a unui lider este succesiunea


 Inspiratie!

Dorin


















No comments: