Sunday, December 9, 2007

Australia Zoo

Am reusit in sfarsit sa marcam unul dintre vehile noastre obiective: Australia Zoo, gradina zoologica condusa (in trecut) de Steve Irwin.

Noi am mers in 1 decembrie, cand era ziua fiului mic al lui Steve (a facut 4 ani). Si, in cinstea lui, toti angajatii au fost costumati in te miri ce personaje. Au fost clowni, show-uri, concursuri. Am vazut-o si pe Terri si pe Bindi (fetita) si pe Robert (the little guy, sarbatoritul). Mititelul a avut un tort sub forma de dinozaur si i-a cantat toata lumea „Happy Birthday” in Crocoseum, un amfiteatru unde fac ei show-rile cu animale.

Acolo in Crocoseum a venit si Mos Craciun. E ca in Gladiatorul, da drumul la animale in arena. Au si un mic lac acolo. Si fugea Mos Craciun cu ditamai crocodilul dupa el. Dupa aceea i-a dat mancare de pe o platforma inaltata un pic deasupra apei. Nu vreti sa stiti cu trosnesc falcile de crocodil cand prinde cina. In Crocoseum au adus si serpi. La cativa le-au dat drumul in apa. Ne-a explicat la copii cum sa se fereasca sa nu-i muste serpii si au exemplificat masurile de ajutor daca totusi se intampla. Bine, ca in drum spre salvare, au „scapat” in apa pacientul, spre hazul tuturor. Si am mai vazut un show cu pasari, care mi s-a parut cel mai spectaculos. Au dat drumul la pasari prin amfiteatrul ala si zburau in toate partile papagali si mici si mari.

Am fost si eu cu Mihai in Crocoseum la un concurs cu oase de „dinozaur”. A castigat Mihai ceva distractie in Gold Coast, n-am fost inca, din cate am vazut e ceva simulator astronomic. Si a trebuit sa mearga cineva din familie cu el jos, asa ca am fost si eu acolo unde inainte era plin de serpi si fugeau crocodilii.

Gradina are 500 de angajati si 100 de voluntari, au tot felul de proiecte de conservare a speciilor, inclusiv un spital de animale. Terri tocmai a scos o carte, ii spune „My Steve” si e in turnee de publicitate. Din cate am vazut eu, Steve si Bindi au iesit mai in fata. Sunt si papusi facute dupa ei, au filme, Bindi are o formatie, emisiuni, o linie de imbracaminte de copii. Ei apar si pe majoritatea reclamelor cu gradina zoologica. Terri si Robert sunt mai low profile, nu au iesit asa in fata. Insa mi-a placut de ei, fara ifose, se plimbau prin multime si se jucau unde se jucau si ceilalti copii. Am auzit ca traiesc foarte modest si ca banii pe care ii castiga ii investesc din nou in gradina si in proiectele cu animale.

Cand intri, iti da un orar cu ce se intampla si poti sa mergi sa vezi cand hranesc animalele. Atunci iti si povesteste despre ele, ce mannca, cum trebuie ingrijite, cati ani au si cum le cheama.

Am hranit si noi canguri si elefanti si am mangaiat ursuleti koala. Atitudinea asta e tot de pe vremea lui Steve, care zicea ca daca da ocazia omului sa hraneasca si sa mangaie animale, va ajunge, poate, mai tarziu, sa le si protejeze. Veneau angajati de la zoo cu tot felul de animale: soparle, serpi, wombati dupa gat sau in brate si incurajau oamenii sa le atinga. Am aflat insa ca in Queensland e ilegal sa mangai un ursulet koala mai mult de 20 de minute, asa ca trebuia sa vorbesti cu ingrijitorii pe care poti pune mana, sa nu cumva sa ii stresezi prea tare. Si ii foloseau prin rotatie. Erau copaci pe care scria : „Sunt obosit. Lasati-ma in pace” si pe aia din copac n-aveai voie sa-i atingi. Si cangurii aveau un loc unde sa stea sa se odihneasca si scria sa nu mergi acolo, sa-i lasi in pace. Si te mai invatau reguli de bun simt, ca sa nu pui mana pe puii din marsupiu sau sa te lasi la nivelul lor cand le dai sa manance.

In concluzie, a fost o zi plina, dar placuta, am avut noroc ca n-a plouat (cum era prognoza) si nici n-a fost foarte cald. Imi pare rau ca n-am mai apucat sa-l vedem pe Steve, era in plan sa-l vedem in carne si oase, dar din pacate, unele lucruri nu asteapta dupa altele... Ce e sigur e ca a lasat in urma lui niste lucruri importante si pana la urma asta e ceea ce conteaza.

C-ya,
Alina

2 comments:

Anonymous said...

mey...vreau sa merg pana in australia...dar pe role...vreau sa fac cea mai nebuneasca chestie care s-a facut in ultimii 7 anni...care ma poate ajuta cu raspunsuri la intrebarile mele sa ma contacteze la id:betty_best_angel

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.