Sunday, December 23, 2007

De sezon

Astazi, sambata, 22 decembrie, pe la ora 11 am avut nefericita inspiratie sa iesim la cumparaturi. Ne-am gandit sa mergem in Garden City, un mall destul de mare, ca am zis ca acolo sigur gasim tot ce avem nevoie.

Ne-am plimbat 10-15 minute printr-o parcare cu 3 etaje si inca in cateva parcari alaturate sa gasim un loc sa lasam masina. Asta impreuna cu alte masini care patrulau zona, concurenta serioasa... Am gasit un singur loc liber si ala era de handicapati si n-am vrut sa fim magari si sa lasam masina acolo. Mai sunt niste locuri speciale pentru parinti cu carucioare, dar noi nu mai avem carucior si oricum nu mai erau libere nici alea. Se pare ca o strategie pentru situatiile astea e sa depistezi pe unul care vine cu carucioul plin in parcare si sa-l urmaresti pana vezi unde si-a lasat masina. Si aici e un cod nescris, daca vezi pe cineva ca e urmarit de o masina, il lasi si-ti cauti altul. Noi n-am urmarit pe nimeni, dar atat ne-am plimbat pana am gasit un loc. O buna ocazie sa-ti testezi rabdarea si perseverenta.

Sa va zic si ce era inauntru? Ce nu era... un brad inalt, Mos Craciun, niste balerine care erau fie papusi mecanice, fie ingerasi si dansau pe niste cuburi, vanzatori cu caciuli de Mos Craciun sau urechi de ren. Mai erau magazine la care vorbeau la microfon si prezentau oferta in larma aia. Plin de lume, toti sa mai cumpare ultimele lucruri inainte de sarbatori.

Inainte sa ajungem aici, am auzit ca in Sydney s-a interzis sa se afiseze simboluri legate prea tare de Craciun, ca sa nu jigneasca celelalte religii. Un lucru care, dati-mi voie sa va spun ca mi se pare din cale-afara de stupid. Oricat ar vrea sa evite subiectul sa nu supere pe nimeni, Craciunul e o sarbatoare crestina, se sarbatoreste nasterea lui Isus si cine vrea sa-l sarbatoreasca, s-o faca, cine nu, nu. Nu ma intereseaza nici macar din ce motive o fac. Am vorbit cu o vietnameza, care mi-a zis ca ei sunt budisti, dar tin Craciunul din cauza copiilor, ca e atmosfera faina. Mi se pare ok si asa. Nu am inteles niciodata cum am putea sa jignim pe cineva cu sarbatoarea noastra. Anyway... ce am vazut aici contrazice cealalta varianta. Nu stiu cum e in Sydney, dar aici sunt felicitari normale, ca in Romania si cu mosu si cu brazi si cu magi. Ba chiar intr-un mall era scena nasterii cu Isus, Maria si Iosif, magarusi si alte personaje in marime naturala. Si, daca vroiai, iti dadea haine de mag sau de ingeras sau de pastor si-ti faceau poza. Contra cost, bineinteles, ca doar suntem capitalisti :).

La radio si la TV perioada asta sunt multe avertizari asupra posibilelor accidente. Australienii sunt recunoscuti ca mari amatori de bauturi spirtoase si sunt sfatuiti sa nu conduca daca au consumat ceva sau sa nu mearga la volan obositi. Am gasit si pe YouTube pe una dintre reclamele astea, cu imagini cam dure, dar asta e realitatea. Daca vreti sa vedeti, aveti aici un link:
http://www.youtube.com/watch?v=GlumOE4nd_Q

Noi cu adevarat nu simtim sarbatorile din cauza temperaturii ridicate. Niste romani ne-au chemat la ei acasa la masa in ziua de Craciun. Ii stim de putin timp, nu ne cunoastem foarte bine si din cauza asta le-am spus ca e o sarbatoare cu familia mai mult si nu vrem sa-i deranjam chiar acum, putem veni in oricare zi. Ei ne-au raspuns ca suntem romani, asa ca suntem parte din familie si ca ne asteapta la masa. Daca au pus asa problema, ce sa facem, ne ducem, cu costume de baie cu tot, ca au zis sa fim pregatiti si de o baie in piscina.

Pofta buna la sarmale si carnati.
Take care,
Alina

PS N-am decorat brad anul asta, dar am decorat post-ul cu Australia Zoo cu 2 poze ;).

No comments: