Tuesday, June 5, 2007

Primele impresii

Dupa 5 zile pe insula....

Am trecut in revista niste lucruri pe care vroiam sa le verific pe cand ajungem aici. A se nota ca ceea ce urmeaza constituie impresii personale, bazate pe experienta mea scurta in Australia si s-ar putea sa nu fie complet adevarate, fiind recunoscut faptul ca femeile sunt in majoritatea timpului subiective :).

Mit: In Australia iarna nu e iarna
Concluzie: true; Calendaristic e iarna, dar noi tot in tricou ne imbracam. Seara e mai rece, mai ales ca, in lipsa de prea mare necesitate, casele nu au incalzire centrala. La pranz e canicula cum e vara la noi. Si ai face bine sa-ti iei ochelari de soare, ca soarele e foarte stralucitor.

Mit: Australia e la mare distanta de Romania
Concluzie: fals; am vazut romani in fiecare zi, in magazine, pe strada, pe unde te astepti mai putin. Si or mai fi fost care nu m-au depistat. Eu tot strig dupa copii sa nu se departeze de mine, asa ca sunt usor de prins de unde imi trag radacinile:)

Mit: Wildlife la fiecare pas.
Concluzie: true; de asta m-am indoit la inceput, ca nu vedeam nici un animal, nici macar caini si pisici. Apoi mi-am dat seama ca erau peste tot in jurul meu, fara sa-mi dau seama. A intrat o soparla mica (geko ii zice) la noi in casa, iar noi am evacuat-o rapid. Apoi am aflat ca e buna la casa omului, ca mananca tantari :). In palmierii din fata casei (avem niste palmieri gigantici, cam de 15m), noaptea traiesc niste lilieci (mari, dar inofensivi) si in alti copaci niste papagali. Am mai vazut la o plaja artificiala niste pasari care seamana a flamingo, care se plimbau nestingherite printre oamenii care mancau acolo. Si pe urma furnici si fluturi.

Mit: Isi pazesc flora si fauna cu dintii.
Concluzie: true; cand am ajuns la aeroport, ne-a pus sa declaram daca am fost recent la vreo ferma sau la tara, daca avem pantofi in bagaje cu urme de noroi, daca avem alimente (proaspete, uscate, in orice alta forma), obiecte din lemn, seminte, drugs/ medicamente etc... Erau niste tipi, Quarantine officers cu niste caini care ne-au mirosit pe toti si la care le-am spus tot ce intra la vreuna dintre categoriile astea. Aveau afise unde popularizau carantina asta, unul dintre ele cu Steve Irwin si un crocodil.

Mit: Probleme mari cu apa.
Concluzie: true; este restrictie de nivelul 5 la folosirea apei. Noi am cumparat masina de spalat cu 4 stele (din 6) economie la consumul de apa si pt asta vom primi de la guvern 200$ din pretul ei inapoi (am mai avut aprox 200$ discount la ea ca avea o mica julitura intr-un colt). La toalete, cand tragi apa, ai 2 optiuni (un flash de 3l si altul de 6l - dupa caz:)). Datorita acestui sistem, se obtine o medie de 3.6l/flush (asta scrie pe un abtibild de pe WC-ul meu). Stiu oameni care folosesc apa care iese din masina de spalat sa-si ude gardul viu - si plantele alea traiesc!

Mit: in emisfera sudica, cand apa se scurge dintr-o cada plina, vartejul care se formeaza este in sens trigonometric, nu in sensul acelor de ceasornic ca la noi in Romania. Era o explicatie legata de magnetismul Pamantului.
Concluzie: nu sunt 100% sigura. Apa curge destul de uniform, nu face vartej asa ca in Romania. Odata mi s-a parut ca se invarte intr-o parte, alta data invers. Am o banuiala, dar inca nu ma pot pronunta. Trebuie sa mai fac un test si in Africa, sa ma edific :).

Mit: australienii au probleme cu greutate, din cauza alimentatiei nesanatoase si a sedentarismului.
Concluzie: busted; inca nu am vazut nici unul care sa intreaca limita. Stau mult mai bine ca romanii la capitolul asta. Si sunt atenti la ce mananca cei mici. Eu trebuie sa-i pun pachet la Iulia la gradinita, insa am o lista de alimente interzise.

Cam atat azi,
Noapte buna!
Alina

4 comments:

Silviu said...

Alina, vezi sa nu lasi the geek community de aici cu ochii-n soare in ce priveste directia vartejului :) trebuie sa ne edifici :)

Alina Blaga said...
This comment has been removed by the author.
Alina Blaga said...

Silviu, ce am gasit pana acum nu e un raspuns satisfacator nici pentru mine :) Fii sigur ca mai studiez problema.

Luminita said...

Alina, sper ca nu ma scoateti din geek community :)