Friday, June 8, 2007

Sfaturi

M-am gandit sa scriu niste pareri, sfaturi pe care le-am noi le-am primit noi aici si care reflecta in mare masura modul in care noi am perceput tara asta pentru inceput. Le scriu cu liniuta, cum m-a invatat tovarasa invatatoare:

- Aveti grija sa spuneti intotdeauna please si thank you. Daca nu o s-o faci, veti fi considerati badarani. „How do you do?” Nu „Fine”, ci „Fine, thank you”

- Condusul pe partea stanga ti-l insusesti cu adevarat atunci cand, pe post de pieton, te asiguri corect cand treci strada

- Nu incerca sa muti muntii intr-o zi. Relaxeaza-te, intra in ritmul lor si va fi bine. Cum zic ei: No worries, mate!

- Nu te chinui prea tare sa te gandesti ce iti trebuie si ce nu cand esti la magazin. Ia-le pe toate si daca te razgandesti, du-le inapoi! Se poate duce si iaurtul, dupa ce l-ai inceput, daca ti se pare ca n-are gustul care iti place tie... Inca n-am incercat acest feature al economiei de piata.

- Orice vezi, animal, planta si nu le cunosti, tine distanta pana te edifici despre ce e vorba. Asta e un sfat bun si il voi urma clar. By the way... pasarile alea ca niste flamingo de care v-am zis mai demult ca se plimbau pe plaja, le-am vazut din nou, dar de data asta cocotate intr-un copac inalt. Spooky!

- Ia-ti carti si muzica romaneasca acolo. Haine si alte lucruri ti le poti lua si de acolo, dar astea nu si le vei duce lipsa. Am facut asta.

- Cuvantul si recomandarea conteaza mai mult decat semnatura si stampila. Aici nici nu au stampile. Obisnuiti-va cu ideea ca cuvantul vostru conteaza, chiar daca nu ati dat nimic in scris si o a doua sansa se obtine foarte greu. Un fel de Petrica si lupul...

- Incearca sa intri in legatura cu ei, cu cultura lor, cu modul de a gandi. Daca vrei sa ai sanse sa fii considerat vreodata unul de-al lor, cat esti acolo, fii unul de-al lor.

- Ai grija cat de tare dai muzica in casa, nu te holba peste gard la vecinul, nu te certa cu copiii pe strada.

- Grija mare cu apa. Sunt amenzi usturatoare daca te reclama vecinul ca-ti uzi gazonul cu furtunul.

- La magazin negociaza cu ei preturile! Pretul afisat nu e ultimul pret. Am incercat asta cand am facut cateva cumparaturi mai consistente si, spre uimirea noastra, a functionat.

- Aici e mai cald pt ca Pamantul e ca o oala imensa si cand oala asta e pusa pe foc, arde mai tare in partea de jos. E numai o chestiune de timp pana clocoteste tot continutul.

- Orice ti se pare anormal, e normal sa fie asa! Nu uita ca aici lumea sta cu capul in jos!

3 comments:

Unknown said...

Sorel si-a insusit condusul pe stanga? Sau e la fel de Schumacher ca inainte? :D

Alina Blaga said...

Sorel cred ca si-a insusit condusul destul de repede, ca a facut 6.000 km cu masina pe aici (ii mare tara asta), insa nu i-a placut si s-a hotarat sa ramana in Germy. Si-au ramas doar 6...

Unknown said...

Am ramas in "Germy" dar ma gandesc intotdeauna cu drag la "experienta australiana"!... Cei 6000km facuti pe stanga au pus Australia in top 10-ul meu cu locuri de petrecut concedii.
Astept numai sa faca Emirates un discount de 50% la bilete daca renunt la pozele pt. copii ;-)