Wednesday, June 20, 2007

Oferta si .... negocierea

Se pare ca povestea devine saptamanala ... :) ... parca e tot mai greu sa imi gasesc timp sa ma asez si sa scriu.

A doua zi dupa interviu am primit un telefon de la Tony (Account Executive la Dialog) care mi-a spus ca i-a placut de mine si ca ma vrea in echipa lui. Mi-a spus ca ma vede mai degraba pe un post de senior developer, decat de team tehnical leader (insa ca in Dialog, oricum oamenii nu au etichete, si ca oamenii care acum sunt arhitecti, poate in urmatorul proiect sa fie developeri, sau business analists). Mi s-a parut interesant modul de rotire a oamenilor in diverse echipe si pe diverse pozitzii.

I-am cerut doua zile de gandire, spunandu-i ca mai am planificate inca doua inerviuri pentru pozitzii similare.

Interviurile le-am avut in ziua urmatoare cu doua recruterite (Emily & Sussanah). Au aparut si intrebarile care apar in cartile de „nail the job interview”: Daca l-as suna pe seful tau, ce crezi ca ar spune despre tine? Care sunt calitatzile tale? etc... Am primit o super oferta:85k-90k /an si la vreo 10 minute de casa (de mers cu trenul). Totul e sa ma intalnesc cu clientul. I-am spus lui Emily ca trebuie sa se miste repede, caci trebuie sa dau un raspuns ofertei celor de la Dialog.



Toate interviurile le-am avut in doua blocuri zgarie-nori de pe Eagle Street. Cam toate blocurile astea sunt office-uri, si sunt situate langa Brisbane River. Acum inteleg de ce cu cat esti mai mare boss ai birou cu geam mai mare. Pentru ca ai ce vedea! Chiar daca a fost o zi ploioasa, privelistea de la etajul 17 iti taia rasuflarea.



In dreapta se pot vedea apartamentele care sunt in centru (cred ca dai pe chirie un salar, vorba lui Sorel). Am vazut un penthouse care avea o gradina cu tot felul de copaci pe acoperisul de la bloc.



Nu am mai primit nici un raspuns pana la ora 12 a doua zi, asa ca i-am scris lui Tony si ca inainte de a semna pentru el, mai am niste lucuri de lamurit. I-am propus sa ne vedem a doua zi la ora 4. Dupa cateva minute am primit un telefon de la el si mi-a spus ca ne putem intalni si ca e bucuros ca am acceptat oferta lui.

A doua zi m-am dus la ora fixata (de data asta :)) si m-am intalnit cu el. Discutia a inceput cu cateva detalii despre proiect, apoi l-am intrebat ce se asteapta de la mine, care ar fi responsabilitatzile pe care un senior developer le are (mai bine sa aflu acum decat mai tarziu) ... si incet incet am ajuns la povestea cu „negocierea”. I-am spus ca suma care mi-a spus-o e destul de ok, insa eu m-am gandit mai degraba la .. si i-am zis un nou range, in care suma care mi-a spus-o el era de fapt limita inferioara. Insa i-am spus ca bineinteles ca stiu ca nu salarul e totul si l-am intrebat care ar fi si alte beneficii, pe langa salar. I-am spus de ex. ca la Siemens aveam gym, asigurari medicale, bonuri de masa, etc.

Si atunci Tony mi-a spus, ceea ce mi-au spus si toare recruteritele, ca astfel de beneficii au existat in Australia acum vreo 5 ani, si ca si el stie de toate chestiile astea ca a lucrat pentru Fujitu. Mi-a spus ca la Dialog au ceva facilitatzi daca vrei sa iti cumperi un laptop sau un PDA (ceva de genul ca potzi sa le platesti in 3 luni si ca banii care ii dai pe ele nu mai platesti taxe), sau ca iti platesc ceva trainiguri + examene (gen Microsoft), iti deconteaza cartile de specialitate pe care le cumperi, etc. Insa nici pe departe boierimea cu care m-a obisnuit Siemens-ul. Cand i-am spus de team building-uri, mi-a zis ca si el a participat la un BBQ (gratar) cu un client intr-o dupamasa si ca o sa avem „morning tea” o data la 2 saptamani.

Insa ca sa „compenseze” lipsa de beneficii imi creste oferta cu inca $5000. WHAU!!! Asa mai vii de acasa Tony! Ba mai mult decat atat, am obtinut promisiunea ca la sfarsitul celor trei luni de proba o sa avem un review atat in ce priveste capabilitatzile mele, cat si a salarului.

Asa ca am batut palma cu el! Incepand din 13 iunie (sper sa fie cu noroc) sunt un angajat permanent a lui Dialog Information Technology. Urmatorul an o sa fiu implicat poate in cel mai mare proiect care e in derulare in Queensland, un proiect pentru Mental Health (acum inteleg de ce m-au luat). O sa fie un proiect in care o sa fie implicatzi 28 de oameni (un project manager, un senior architect, 3 business analists, 4 testeri + 1 tester manager, un document writer, un team technical leader si 3 echipe de development de cate 4 oameni) Sunt 28??? Probabil ca nu ... apoi inseamna ca am mai uitat pe careva.

Concluzie: primul job in Aussie l-am obtinut in urma singurului interviu pe care l-am avut cu clientul. E jobul pe care in Romania (cand am vorbit prima data cu Tony) il credeam „too good to be true” .. sa vedem daca visul asta va ramane un vis frumos, sau ma voi trezi la realitate.

G-day mates!

Dorin

P.S. Din numerele viitoare: prima saptamana de lucru ... si primul pescuit oceanic.

No comments: