Friday, February 24, 2012

Othello ... sau Reversi

 Nu, nu e vorba de piesa de teatru a lui Shakespeare, ci e un joc (board game) pe care l-am primit de
Valentine's day de la Alina. E mai cunoscut si sub numele de Reversi

E super fain! Se joaca pe o tabla similara cu tabla de sah (doar ca nu trebuie sa fie din doua culori) si cu 64 de piese ce sunt pe o parte albe, pe cealalta parte negre. Regulile jocului sunt simple. De acceea este
promovat cu urmatoarul slogan: "Un minut sa il inveti .. o viata intreaga sa ajungi maestru" (N.R.'A Minute to
Learn...A Lifetime to Master' )

Se incepe de la o pozitie initiala (in care fiecare jucator are cate doua piese puse in mijlocul tablei). 

Scopul jocului e ca fiecare jucator sa captureze cat mai multe piese ale oponentului (la final castiga jucatorul care are mai multe piese ramase pe tabla). Capturarea pieselor se intampla cand un grup de piese de ale adversarului este "prins" intre doua piese de ale tale (una din piese care era deja existenta pe tabla, si piesa care te-ai decis sa o pui jos).

Pozitia de mai sus arata mutarile posibile ale negrului. Daca negrul alege sa puna urmatoarea piesa pe d3, o sa captureze piesa alba care s-a aflat la d4 (vezi mai jos). Albul poate apoi sa puna urmatoarea lui piesa la c3, c5 sau e3.

Iar in cazul in care albul muta la c5, el captureaza piesa de la d5.

Aduce putin cu jocul "go". Un lucru care imi place la astfel de jocuri e ca iti pune mintea la contributie. O
deosebire intre acesta si sah ar fi rasturnarile de situatii. Pana la finalul jocului nu stii cine o sa
castige.

Am sperat sa imi mentin "invicibilitatea" ceva mai mult timp, insa Iulia a fost prima din familie care mi-a "tras-o in freza". Si Mihai a reusit sa castige o partida. Pana in momentul in care scriu acest post, Alina insa nu a reusit sa ma bata. Poate ar trebui sa inlocuim jocul de table cu reversi cand vrem sa vedem care spala vasele seara :)

Alt joc pe care le-am descoperit de cand sunt in Australia si care ma joc cu trupa mea e Block Us. Dar despe asta intr-un numar viitor :)
 
Voi ce jocuri interesante mai jucati?

Happy playing!

Dorin

No comments: