Wednesday, December 21, 2011

8 carti in 8 saptamani - analiza

Asa cum spuneam intr-un post anterior, zilele asta piticii mei sunt deja in vacanta, iar pentru mine si pentru Alina aceasta ii ultima saptamana de lucru din 2011. Daca nu ar trebui sa fac un release in productie, la aplicatia la care lucrez,  in prima saptamana din ianuarie, poate ca deja as fi cu gandul la cozonaci. Ma simt insa ca un maratonist, care dupa un an foarte lung, vede linia de sosire, strange din dinti si cu un ultim efort incearca sa sprinteze pe ultima suta de metri.

Totusi e un bun moment sa revizuiesc cele 8 saptamani in care am citit 8 carti si sa trag invatamintele de rigoare.


Ce mi-a placut?

Mi-a facut placere acesta provocare, chiar daca spre sfarsitul perioadei a fost putin mai greu (cand a trebuit sa citesc trei carti in ultima saptamana). Poate daca viata mea ar fi putin mai normala (cum e in aceasta perioada, in care nu mai am atatea activitati extracuriculare (pian, kenpo, swimming, blogging)) o carte pe saptamana ar fi un task care nu ar parea ceva iesit din comun. Stiu oameni care au citit peste 70 de carti pe an, lucru care face sa "paleasca" realizarea mea. Oricum consider ca e un pas in directia buna. :)

Ma bucur ca am reusit sa "devorez" o parte din cartile pe care le-am dorit sa le citesc de ceva vreme si pe care le-am tot amanat.

Un alt lucru care mi-a facut placere, chiar daca m-a facut sa ma culc la ore foarte matinale, a fost sa impartasesc aceasta experienta cu voi prin intermediul blog-ului.

Am imbunatatit putin structura blog-ului si acum poate chiar fi citit si de pe telefon. Bag mana in foc ca nu ati incercat lucrul asta :) Spun asta ca doar un IPhone (banuiesc ca al meu) si un Nokia E63 au vizualizat blog-ul.

Aici trebuie sa ii multumesc mamei Alinei care s-a ingrijit ca posturile mele sa nu aiba atatea greseli gramaticale. A fost un bun prilej sa testez pe pielea mea ceea ce vorbeste Tim Ferriss in cartea "Saptamana de lucru de 4 ore" cand se refera la o asistenta personala care se afla in alt fus orar. De cele mai multe ori, terminam de postat blog-ul, mergeam la culcare, ca sa am corectarea in email cand ma trezeam cateva ore mai tarziu. Priceless! M-a scutit si pe mine de mult timp si chiar si pe voi de greselile pe care tot le-as fi strecurat, oricat de mult m-as fi straduit sa corectez mai atent articolele :)

Si echipa din Australia m-a ajutat: Alina cu facutul mancarii (cred ca si ea a fost bucuroasa ca am terminat task-ul asta) si piticii au fost intelegatori si m-au lasat (de cele mai multe ori) sa citesc, ba mai mult imi amintesc ca odata au facut ei curat in casa, ca sa am timp sa scriu blog-ul si apoi sa ma joc cu ei.
Un lucru pe care l-am invatat din cartile pe care le-am citit a fost sa nu mai ascult radio in masina, ci sa ascult carti audio (audiobooks) . Astfel in aceasta perioada am mai "citit" inca vreo 6 carti. De la "Wolf Totem" a lui Jiang Rong, pana la "Balloning, birdmen and blasting into space" a lui Richard Branson, "The story of India" a lui Michael Wood, o carte despre Antarctica si inca vreo trei carti de business.

Ce am pierdut prin faptul ca nu am mai ascultat stirile? Intamplator am aflat ca regina ne-a facut o vizita in Brisbane (nu mie personal :)), sau ca Barack Obama a fost si el in Australia. Deci consider ca nu am pierdut nimic, caci stirile importante au ajuns si la mine (de exemplu moartea lui Steve Jobs).

Ce mi s-a parut dificil?

Poate ca a trebuit sa renunt sa ma mai intalnesc cu prietenii mei si am fost mai mult un "soarece de biblioteca" :)

Cred ca mi-ar fi placut sa am mai mult timp sa revizuiesc cartile pe care le-am citit (probabil ca o sa fac lucrul asta in mini-vacanta de sarbatori), ca sa raman cu mai multe lucruri din ele.

Ce nu am reusit? Nu am reusit, inca, sa imi dublez viteza cu care citesc. Tot in saptamanile care urmeaza o sa ma apuc de studierea cartii pe care mi-am comandat-o pe Amazon (Breakthrough rapid reading).

Doua luni de angajament e o perioada cam lunga, insa pe de alta parte cred ca merita efortul, caci poti sa realizezi niste lucruri putin mai ..."marete" decat ceea ce poti sa faci in cateva saptamani de exemplu.

In plus de asta, am incercat sa imi formez un obicei din a citi mai mult (si mai ales de a citi regulat) si de a scrie mai des in acest blog, obiceiuri care sper sa ma tina si in 2012.



Si ca sa vedeti ca am mai ramas cu ceva din cartile pe care le-am citit: am decis sa sarbatoresc aceasta mini-izbanda a mea, facandu-mi cadou un IPad 2. :)  Marfa!

Happy reading!
Dorin






No comments: