Friday, January 6, 2012

Din nou tenis la Brisbane International

Luna ianuarie e luna tenisului in Australia.

Momentan sunt doua campionate care se desfasoara in paralel. Unul la Brisbane si altul la Perth (care este pe echipe). Brisbane International e primul turneu din an, caci incepe in 1 ianuarie. Si aduce din ce in ce mai multi jucatori din primele 8 locuri din clasamentul mondial.

Daca vedeta de anul trecut a fost Andy Roddick, anul asta e Andy Murray. Iar la fete, STOSUR, Samantha (numarul 6 mondial), PETKOVIC, Andrea (nr. 10), WILLIAMS, Serena (nr. 12), SCHIAVONE, Francesca (nr. 11) si Kim CLIJSTERS (nr. 13)

Anul trecut am fost prima data la tuneul din Brisbane (un fel de frate mai mic a lui Australian Open) si am vazut cateva nume celebre in tenisul mondial.

Supriza placuta (chiar daca atunci nu am simtit asta) a fost tenismana care acum e numarul 10 mondial Andrea Petkovic. Atunci spun ca nu a fost o surpriza placuta, caci a jucat impotriva Alexandrei Dulgheru, si era normal sa tin cu a noastra. Anul trecut a ajuns in finala la Brisbane si in sferturi de finala la Australian Open (trecand de Venus Williams si de Maria Sharapova, insa fiind invinsa de chinezoaica Li Na, cea care a castigat anul trecut turneul French Open).

Cred ca a ajuns faimoasa nu numai pentru tenis, dar si pentru dans-ul care l-a inventat Petko Dance si pentru video-blog-ul ei: Petkorazzi. Vorbeste 4 limbi straine, si acum studiaza stiintele politice la universitatea din Haga.

Tot anul trecut l-am vazut pe un pusti din Australia Bernard Tomic de numai 18 ani incercandu-si puterile cu baietii mari si pe australianca Sam Stosur (care a castigat US Openul anul trecut). Dintre romani l-am vazut pe Horia Tecau parca a ajuns in finala la dublu.

La doar doua zile dupa sfarsitul tuneului de anul trecut, intregul complex pe care se desfasoara competitia a fost sub ape.  Pagubele s-au ridicat la 6 milioane de dolari. A fost nevoie de 400 de lucratori si de 6 luni sa se refaca (si sa se imbunatateasca) complexul. Insa a meritat fiecare banut, caci totul arata SUPER!


In turneul din anul asta, l-am vazut iar pe Bernard Tomic, care de data asta a facut o figura foarte frumoasa. Maine are semifinala cu Andy Murray (numarul 4 mondial). Tot maine joaca la dublu Horia Tecau (care face echipa cu Robert LINDSTEDT, fiind numarul 28 mondial) impotriva perechii care e considerata favorita turneului (fiind numarul 6 mondial): Max MIRNYI, Daniel NESTOR

Zilele trecute am vazut-o pe Serena Williams si pe Ana Ivanovic, probabil una dintre cele mai frumoase tenismene de acum. Si bineinteles pe Andrea Petkovic (care a fost invinsa in sferturi).

Chiar daca mi-am propus sa nu mai ma uit atat la TV, tenisul e unul din sporturile pe care le urmaresc (mai ales acum ca se joaca aici ... in batatura.

Asadar o sa fie o gramada de seri frumoase petrecute in fata micului ecran.

Good luck Tomic tomorrow!

Dorin

P.S. Maine dimineata o sa imi incep si eu sezonul competitional de tenis din anul asta. Sper sa am mai multe victorii impotriva lui Ming, tipa din Singapore cu care joc tenis aproape in fiecare sambata in ultimii 3 ani de zile.

No comments: