Sunday, September 4, 2011

The quick brown fox jumps over the lazy dog

Ce treaba are treaba asta cu "vulpea care sare peste cainele lenes" cu tastarea rapida? … caci de fapt asta e subiectul despre care vreau sa scriu in acest post.

Am fost surprins sa descoper ca propozitia asta are toate literele din alfabetul englez. Daca nu ma credeti puteti sa verificati.

Aceasta propozitie a fost folosita in cursurile care te invata sa tastezi rapid caci inevitabil trebuia sa gasesti toate literele de pe keyboard. Pana nu demult, mai precis pana la versiunea de Word 2003, daca tastai comanda =rand() si apesi un Enter iti dadea un paragraf care continea aceasta propozitie. In versiunile mai moderne iti da trei paragrafe ce contin alte propozitii.

Comanda buna de tinut minte daca vrei ca sefului tau sa i se para ca esti adancit in scrierea unui document. Ceva asemanator faceam in facultate cand in prima jumatate de ora umpleam ciorna de prostii, urmand ca in urmatoarea jumatate de ora sa scot “servita” … stiu, stiu voi nu ati facut asta, insa deh, eu m-am indeletnicit si cu sportul asta (chiar daca acum nu prea sunt mandru de sacoul meu cu buzunare mari interioare).

Totusi daca tastezi =rand.old() si apesi tasta Enter iti apare textul cu pricina.

Sa revenim …

Vroiam ca blog-ul asta sa arate ce fel de “progress” am mai facut de la ultimul meu post, ca sa vedeti ca nu am uitat sa fac ce mi-am propus :)

Sa le luam pe rand …alergarea: zilele trecute am alergat 10 km in aprox 52 de minute. Cred ca asta e un timp bun pentru antrenament (mai ales ca primii trei km i-am alergat pe deal in sus). O sa vedem cat o sa scot duminica viitoare la Bridge to Brisbane.

Inotul: mi-am imbunatatit recordurile personale la 25 si 50m. Acum inot distanta de 50 m in 41 de secunde (si asta fara sa sar de pe block start). Si Mihai si-a imbunatatit recordul la 50 m cu peste 10 secunde (acum inoata distanta asta in 50 de secunde). Intelegeti acum de ce trebuie sa trag tare ... cineva imi sufla in ceafa! :)

Tastarea: aici lucrurile sunt un pic mai complicate. Am reusit sa tastez cu vreo 10 cuvinte pe minut mai repede (ceea ce inseamna o imbunatatire de aproate 30%), insa sunt cam in urma cu target-ul de 64 cuvinte pe minut. La ora cand scriu acest blog tastez in jur de 43 de cuvinte pe minut.

Cautand ceva tips and tricks ca sa imi imbunatatesc tastarea am dat peste un blog super interesant care printre multe alte posturi are si unul despre touch typing.

De aici mi-a venit si mie idea de a scrie un post care poate o sa fie de folos cuiva.

Prima data daca vreti sa vedeti care e viteza cu care tastati acum, puteti face un test online la urmatorul link

Am vazut ca iti poti alege limba in care vrei sa tastezi. Cum am schimbat pe romana, cum viteza mea de tastare a crescut la 65 de cuvinte pe minut.



Trebuia sa ma gandesc ca e important si limba in care e scris textul, caci pana la urma cuvintele respective nu sunt doar o insiruire de litere. Insa target-ul care mi l-am propus de 64 cuvinte pe minut a fost pentru un text in limba engleza asa ca inapoi la munca. Am fixat data concursului: sambata 10 septembrie, ora 11 a.m. (cu o zi inainte de Bridge to Brisbane)

Ideea cu touch typing-ul e de fapt sa reusesti sa tastezi cu toate degetele si sa faci lucrul asta fara ca sa te uiti la tastatura.

Prima lectie e sa iti pozitionezi mainile pe tastarura pe randul care incepe cu literele “a s d f …” astfel: degetul mic de la mana stanga deasupra tastei “a”, urmatorul (parca inelar ii zice) pe "s", urmatorul pe “d” si degetul aratator pe “f”. Apoi iti pozitionezi degetele mainii drepte pe literele “j k l ;” (aratatorul pe “j”, etc … degetul mic al mainii stangi pe “;”), iar degetele mari pe bara de spatiu. Puteti sa observati ca literele "f" si "j" au o mica indentare, tocmai ca sa te ajute sa iti repozitionezi mainile corect pe tastatura.

Sunt o gramada de programele care te invata lucrurile astea. Unul free cu care puteti sa incepeti e typeonline.co.uk

Are cinci lectii care te invata lucrurile de baza, inclusiv cum sa iti pozitionezi degetele. Fiecare dintre aceste cinci lectii are zece exercitii care sunt facute sa te ajute sa exersezi ceea ce ai invatat in lectia respectiva.


Daca vreti sa fiti mai “extremisti” puteti sa investiti intr-o tastatura care nu degeaba are denumirea de “ultimate keyboard”. Cu ce e mai deosebita de tastaturile noastre? Diferenta e ca nu are nici o litera sau cifra marcata pe tastatura (acelasi lucru poti sa il faci daca iei un tub de vopsea si dai pe tastatura ta).

In doua saptamani care banuiesc ca o sa fie deosebit de frustrante, cred ca o sa inveti sa tastezi destul de bine :)

Keep in touch & ...keep on typing!

Dorin

P.S. La ora la care scriu acest post s-au strans deja 140 de dolari pentru Kids Under Cover. Thanks a lot guys!




No comments: