Wednesday, November 25, 2009

Ohsawa ...sau buckwheat

Pentru cine nu stie George Ohsawa este numele unui japonez care pe langa altele (probabil) a pus bazele unei diete...macrobiotice

Bine, bine .. si ce are asta cu "traficul de banane"

Acum cativa ani am urmat sfaturile unui prieten pentru care am un adanc respect care mi-a zis de o dieta de dezintoxicare (urasc cuvantul asta dieta, insa parca primele trei litere din acest cuvant (N.R. die = moarte) suna mai bine decat primele trei din cuvantul "cura")

Puternic motivat de faptul ca Alina nu credea ca o sa ma vada sa nu mananc carne la fiecare masa, am reusit pentru 10 zile sa mananc doar orez fiert (care nu avea nici sare macar), grau fiert si hrisca (pana atunci nici nu am auzit de "chestia" asta ... zic chestie, ca nu stiu in ce oala sa o bag; m-am uitat pe internet si astia o catalogheaza ca o pseudo-cereala).

Un lucru uimitor s-a intamplat ... pe la jumatatea distantei (adica prin ziua a 5-a) s-a intamplat exact ce Alex (asa il cheama pe prietenul meu) mi-a spus ca o sa se intample ... am inceput sa simt (parca cu papilele gustative) diferite mirosuri. Imi amintesc ca l-am luat intr-o dupamasa pe Mihai de la gradi si educatoarea i-a dat pe drum un sandwich cu unt, cascaval ras si rosie. Toate ingredientele astea le puteam deslusi foarte clar doar prin miros ... si parca fiecare imi lasa un gust distinctiv in gura. Nu prea cred ca face sens ce am zis .. dar cred ca in mare ati prins ideea. Daca o sa incercati sa tineti cura asta .. o sa vi se para "WOW!"

Ok .. si ca un efect secundar al acestei curi de 10 zile a fost ca am slabit ... 8 kg!

In ultima parte a fost ziua si kg! Efectul a fost atat de vizibil incat parea ca o sa ma scurg din pantaloni .. imi amintesc ca am dat putut sa strang cureaua cu vreo 3 gauri.

Mai tin minte putine lucruri .. unul e ca e "extrema" ..chiar daca 10 zile nu par a fi asa de multe, cand mananci doar orez toata ziua ..o sa ti se para o vesnicie. Surprinzator .. am fost plin de energie cand am facut-o (ma asteptam sa fiu ca o leguma alea 10 zile, insa nu a fost deloc asa .. tin minte ca am mers in continuare la sala, la lucru, etc)

Ok, ok .. si totusi ce e cu povestile astea din copilarie?

Faza e ca ieri am discutat cu un coleg de serviciu despre treaba asta .. si azi a venit la mine alt coleg (un sarb tare simpatic) care mi-a cerut mai multe amanunte despre ea. Si dupa cateva minute de povesti, cand l-am auzit ca vrea sa o incerce .. mi-am zis si eu ca nu ar strica sa vad daca sunt destul de motivat sa o mai tin odata.

Asa ca zilele ce urmeaza o sa fac un shop scurt sa vad de unde pot sa imi cumpar ingredientele necesare .. si incepand de luni, eu impreuna cu Vlad (asa il cheama pe colegul meu sarb) o sa tinem cura asta. Se mai baga careva? Ce zici Sorine? (Sorin .. pentru Simens-isti a.k.a. "Sorel" a fost unul din discipolii mei care a tinut-o si el .. si cu rezultate la fel de spectaculoase ca si mine.)

Pentru doritori regulile sunt pe cat de simple, pe atat de "provocatoare":

Ce se poate manca: orez brun (e voie si alb, insa parca am citit undeva ca orezul brun pentru ca e neprelucrat are mai multe fibre), grau, hrisca (astea toate fierte) si se pot face "pituci" din faina integrala.
De baut: apa sau ceai de busuioc.
Cat se poate manca: cat vrei .. insa credeti-ma ca dupa cateva zile .. nu prea o sa vrei sa mananci mult.
Altceva: nimic (nici ketchup, nici pui, nici peste, nici lapte, nici cafea .. si nici bere) :)
Zile in care iti vine sa renunti: a doua si a sasea.

o sa revin cu amanunte...

Dorin - de la dezintoxicare

5 comments:

Olivia said...

Ciao Dorin,

ce chestie, zilele astea discut si eu ore intregi la birou cu colegi (si romani, si indieni si alte nationalitati) despre cure, sanatate, yoga, respiratie.. Asa ca articolul tau vine tare bine :)
O intrebare: dupa ce ai facut prima oara, atunci mai demult, cura asta, ai avut si acel efect yo-yo? Adica, ai pus la loc? :)
Mercic mult de raspuns!

Dorin said...

Ciao Olivia ... si la multi ani.

Cred ca urarea mea e cu putina intarziere ... insa abia acum m-am prins ca daca dau click pe numele tau pot afla ceva despre tine. Si inca ceva .. m-am bucurat ca am putut sa sa atasez o imagine la un nume :)

Inainte sa iti raspund la intrebarea ta, vreau sa te felicit pentru blog-ul tau (era secret sa spun cum se ajunge la el ?? :) si sa te incurajez sa scrii mai multe posturi.

Ok .. sa revin la intrebare. Inainte de asta iti reamintesc ca scopul initial pentru care am facut aceasta cura a fost dezintoxicarea ... iar partea cu slabitul a fost doar un side effect.

Faptul ca a doua zi am mancat mici si slanina + vreo 7 beri nu cred ca a fost tocmai intelept .. ceea ce s-a vazut si pe cantar (2kg intr-o singura zi!). Dupa cateva luni le-am pus si pe restul .. insa experienta a meritat tot efortul.

Intre timp m-am mai maturizat (a se citi imbatranit) si sper ca nu am incaruntit degeaba si o sa invatz din greselile mele. O sa vedem!

Azi mi-am cumparat proviziile si ma pregatesc sufleteste pentru luni. Se stie "foamea mentala" e mai rea decat cea "fizica".

Ba am mai recrutat inca un doritor .. suntem 6 care incepem treaba asta.

E de prisos sa spun ca la birou se fac deja pariuri de genul ... in a catea zi renuntam, ce scuza o sa avem, etc.

Te bate si pe tine gandul sa o faci? Poate o sa iti fie mai usor caci esti vegetariana.

Si apropo de "telepatie" .. Sorin tipul de care am scris in articol e in ziua a 4-a a curei. Ca sa vezi dom'le ce ti-e si cu lumea asta?

Dorin

Anonymous said...

Salut, Dori! Am inceput si eu, am terminat ziua a doua (-2kg).
Catalina

Dorin said...
This comment has been removed by the author.
Dorin said...

Well done Cata! Inca 8 zile!

Sper sa iti prinda bine si sa te simti super cand o sa o termini.

Tocmai am gasit un citat care mi se pare ca merge bine cu ceea ce simt in a 8-a zi a curei:

"Setting a goal is not the main thing. It is deciding how you will go about achieving it and staying with that plan." Tom Landry