Saturday, January 31, 2009

Fernando vs. Rafa

Zilele astea intreaga Australie se framanta de febra tenisului (dupa Brisbane International si Hopman Cup din Pearth, din 19 ianuarie a inceput Australian Open de la Melbourne). Asa cum i s-a facut reclama inca inainte sa inceapa, am avut si avem parte de 14 zile si 14 nopti de tenis de mare calitate.


De cateva minute s-a terminat unul dintre cele mai frumoase partide de tenis vazute vreodata, cel mai lung meci din istoria Australian Open, semifinala dintre Rafael Nadal si Fernando Verdasco (6-7(4) 6-4 7-6(2) 6-7(1) 6-4). Un meci care merita vazut si revazut chiar daca tine 5 ore si 14 minute, un meci care a inceput vineri si s-a terminat sambata dimineata la 1 a.m.

Acum un an am inceput sa joc tenis tot dupa un turneu de Australian Open. Si ma bucur ca am facut-o, caci tenisul este un sport frumos. Insa parca meciul din seara asta a fost ceva de neimaginat. Nu am vazut spectatori aplaudand in picioare minute in sir cateva mingi consecutive castigate cand de unul cand de celalalt jucator.
Fernando Verdasco
Pentru mine Fernando Verdasco a fost o surpriza mai mult decat placuta. N-am auzit pana la acest turneu de el, chiar daca banuiesc ca e destul de cunoscut in lumea tenisului (e numarul 14 ATP). Si nici nu am urmarit nici un meci disputat de el la acest turneu, tot ce stiam pana in aceasta semifinala e ca a eliminat pe favoritul lui Federer, Andy Murray (nr 4 ATP) si pe finalistul de anul trecut, francezul Jo-Wilfried Tsonga).


Rafael Nadal
Am fost placut impresionat mai ales ca ma asteptam ca Nadal sa treaca peste aceasta semifinala fara prea multe probleme, vazand jocurile lui anterioare. Nadal e intr-o forma de zile mari. Parca nimic nu poate sa ii stea in fata. La acest turneu, Nadal nu a pierdut nici un set si doar in sferturile de finala a ajuns cineva sa ii ia 5 game-uri dintr-un set (un francez care mi-a lasat o amintire placuta, Gilles Simon).



Finala se anunta interesanta intre numarul unu mondial Nadal si numarul doi, Roger Federer. Nadal a fost 160 de saptamani numarul doi dupa Federer (un alt record). Chiar parca se spunea ca e eternul numar 2. Doar anul trecut a reusit sa il detroneze pe Feder de pe primul loc ATP. De cealalta parte, Federer e la punctul sa il ajunga pe Pete Sampras cu 14 titluri de grand slam. O sa fie un veci pe viata si pe moarte.

Azi am tras chiulul cu alergatul caci asa cum am spus nu m-am dezlipit din fata televizorului. E destul de greu sa ajung la 78 de kg pana .. poimaine. Insa o sa va tin la curent cu ce o sa zica “cantarul oficial”. Ieri am alegat 13km in doua reprize .. insa parca totusi e destul de departe de cele 23 pe care le-am facut acum un an (alergare + plimbare) intr-o singura zi ca sa imi ating target-ul. Parca toate is impotriva mea anul asta, inclusiv o bronsita care nu stiu cum s-a lipit de mine cand afara is 30 de grade :) ... de fapt stiu, de vina e apa rece pe care am baut-o dupa o ora jumatate de jucat fotbal in sala.

Oricum is pe drumul cel bun si iar am ajuns la un nivel de energie care sa ma ajute sper sa imi ating si celelalte teluri pe care le am inafara sportului. Hai ca va las ca e 3 dimineata in Australia si la 7:30 tre sa pun in aplicare ce am vazut in seara pe terenul de tenis.

a relatat cronicarul sportiv,
Dorin

P.S. E de urmarit si finala de tenis feminin intre Serena Williams si sora lui Marat Safin, Dinara Safina.

No comments: