Wednesday, January 14, 2009

De inceput de an ...

Recitind blogurile mele de anul trecut mi-am dat seama ca ianuarie pentru mine e o luna in care sunt … foarte sportiv. Aceeasi veche poveste .. kg in plus, trezirea devreme, alergat si mancare mai putina. De data asta am inceput mai din timp (5 ianuarie) si startul s-a dat de la 84 de kg.

Chiar daca ca orice inceput parca totul scartie, de data asta am experienta de anul trecut de partea mea si in plus de asta mai am cativa asi in maneca.

Unul dintre ei e site-ul celor de la Google - Gmaps Pedometer care iti masoara distanta pe care alergi.

O sa folosesc si “investitiile” de anul trecut (ceas cu heart-rate monitor, adidasii “profesionisti” pe care mi i-am luat si care sper sa alerge singuri, cartea “Running for peak performance” a lui Frank Shorter (medaliat cu aur la Jocurile Olimpice de la maratonul din Germania din ’72), sfaturile colegilor mei de servici care au participat la maratoane, etc)

Pentru a imi imbunatati partea cu fitness-ul am mers saptamana trecuta si la doua ore de “spinning class” pe langa alergarea obisnuita de pe treadmill.

A fost o experienta incredibila din mai multe puncte de vedere. Chiar daca sunt un fan al alergatului, intensitatea “intervalelor” cat si incurajarile “batranicii” cu care facem m-au facut sa imi placa si sportul asta. Batranica e o tipa de 40-45 de ani, cu un corp si un conditie fizica de invidiat. O alta chestie care mi-a placut a fost incaperea unde s-a tinut ora respective: o sala bine aerisita, care are pe pereti tot felul de planete si de stele, o lumina difuza, o muzica antrenanta.

Pe langa incurajari tipa ti-a reamintit ca daca tot te-ai dat jos din pat si ai ajuns la 6 dimineata la sala, macar sa iti dai silinta sa merite efortul. Si a mai spus un lucru care mi-a placut: “Whatever you are doing in your life, challenge yourself!” (Orice faci in viata, autodepaseste-te!)

Lupta cu mine insumi mi-a placut dintotdeauna. Pentru multi e greu de inteles ce placere e sa tragi de niste fiare si sa faci aceleasi miscari over and over again, sau sa alergi de unul singur pe banda, sau printr-un parc, insa fiecare minut / kg / km in plus care il adaugi antrenamentui de saptamana trecuta te face sa privesti si sa traiesti viata ca un invingator.

De multe ori esti tentat la jumatatea antrenamentului sa te opresti (asta mai ales atunci cand nu ai un sparring parter care sa traga de tine), insa trebuie sa iti spui “winners never quit and quitters never win ” si sa stangi din dinti si sa mergi mai departe. Satisfactia care o ai atunci cand iti apare scris pe banda “work completed” e greu de descris in cuvinte. Si cu cat mai greu e antrenamentul cu atat mai mare e satisfactia.

E usor de scris despre asta insa mai greu e chiar sa faci. Totul e sa incepi usor si incet, incet sa iti maresti “zona de confort”. Eu mi-am propus sa alerg minim 4kg pe zi de 5 ori pe saptamana. Iar in zilele cand nu alerg sa fac o altfel de miscare (tenis, surf, etc)

Poate surf e un cuvant cam pretentios avand in vedere ca de fapt Mos Craciun ne-a adus (mie si lui Mihai) cate un bodyboard la fiecare. Deh ... tre sa profitam de vara australiana si sa ne bucuram de soarele arzator. Weekendul trecut am prins niste valuri de 1.5 metri.

Si ca orice plan care se respecta trebuie sa am si un tzel care sa ma tina in priza luna asta: 1 Februarie = 78 kg.

Asa ca va invit sa facem o echipa in 2009 care sa faca mult mai multa miscare.

Astept sa impartasiti aici pe blog impresiile despre rezultatele voastre sportive. Nu asteptati sa vina vara sau zilele mai insorite care sa te lase sa alergi prin parc. Indiferent daca la voi e iarna sau vara, faceti-va un membership la o gym si datzi-i bataie! Incepeti chiar de azi!
Scoateti-va adidasii de la naftalina, punetzi-i in picioare si faceti primul pas. Vorba aceea “orice drum de 10.000 de mile incepe cu un prim pas”

It’s up to you to design your life!

Dorin

9 comments:

Anonymous said...

A venit la timp blogu tau, am inceput si eu alergarea usoara, mai ales ca vremea e mai dezghetata de o saptamana si ceva -global warming I guess:).
My target e sa particip cu firma la http://www.holmenkollstafetten.no/newIndex.asp
E ceva traditional in Oslo - "the world’s biggest relay race taking place in Oslo every year since 1923". Eu am de alergat 1700 m uphill din cei 18 km care sunt impartiti in 15 ture(turele sunt variabile ca lungime, dar din pacate tura de 360 m flat era luata cand mi-am exprimat si eu dorinta de a participa :); cea mai lunga tura e 2350 flat).
Bastinasii de aici se motiveaza sa participe si prin legenda care e in jurul cursei, si anume ca in ziua cursei e intotdeauna soare si vreme buna :),lucru de care trebe sa te bucuri aici.

Spor!

Marius

Anonymous said...

Si eu m-am apucat de fitness, ca, de, suncile se depun si pe aici, prin Romania, la fel de usor dupa sarbatori :)
Eu nu am target, decat sa nu ma mai las de (un pic de) sport facut zilnic.
Catalina

Dorin said...

Felicitari Marius! Arata-le ce poate "ursul din Carpati". Mi-e dor de mersul la sala cu tine. Iti tin pumnii ca sa te clasezi in "puncte" la...Holmenkollstafetten.

Cumnatico, felicitari! Vezi sa ii spui si Alinei sa iti ia exemplul. Totusi cred ca ar trebui sa ai un target, caci fara directie s-ar putea sa mergi incotro bate vantul :) ...si vorba aceea "Always aim for the moon, even if you miss, you'll land among the stars."

Cheers,

Dorin

Anonymous said...

salut....
Bravo imi place ambitia ta...
sa sti ca si eu ma lupt cu mine si mai ales cu kilogramele care de cand il am pe Sebastian se adauga si dispar zici ca is la bursa... de vina e faptul ca am intrat intr-o perioada de stres ca na servici norma intreaga si bebe mic acasa e ceva cu care nu am mai fost confruntata pana acum... INSA unde vroiam sa ajung e ca anul asta mi-am propus si eu un target cum ii spui tu... la mine e Ziel... ;)
ei bine vreau sa reajung la "forma care m-a consacrat" vorba vedetelor.. si anume la 66 kg.
Ma alatur echipei pe care vroiai sa o formezi daca mai e un loc liber. Insa nu indraznesc sa spun pana cand... eu zic acuma anul asta insa daca voi reusi pana la vara e si mai bine... asta depinde de motivarea mea.. ;)

Te pup si mult succes... sper sa ajungi acolo unde vroiai...
Sidonia.

Dorin said...

Welcome to the club Sidonia! Ma bucur ca te-ai alaturat micii mele echipe sportive.

Spor in atingerea obiectivului si ... spor si in celelalte activitati care sunt convins ca te tin ocupata :)

BTW Sebatian e super fain! Sa imi mai trimiti poze.

Dorin

Anonymous said...

Cam tarziu comentez si eu :) Nu mi-am propus mari obiective dar sa stii ca merg la sala aproape zilnic - 6.am I am there :). De obicei alerg insa merg si la spinning. E intr-adevar o ora super intensiva dupa care te simti minunat. Antrenorul conteaza enorm. Este unul care ne face sa dam tot ce putem. Apoi urmeaza o sauna :)

Dorin said...

Ma bucur Andrei ca te tzi de treaba si da-mi voie sa iti urez si tie un bun venit in echipa sportiva care citeste blog-ul asta. Poate reusim impreuna sa facem ceva de genul ce au facut cei de la scoala lui Mihai, in perioada Jocurilor Olimpice de anul trecut, cand le-au dat la toti copiii pedometre si au reusit sa parcurga distanta dintre Australia si China.

Anonymous said...

Eu incerc sa ii inarmez pe ai mei cu pedometre. Sa vedem daca reusesc.

Anonymous said...

Servus....

am mai intrat putin ca sa spun ca is foarte mandra de mine... am reusit pana acuma sa dau aproape 2 kg jos.
Mai am pana sa imi ating scopul insa e si asta un inceput nu??
Vorba aia...cu rabdarea trecem marea..

Pupici,
Sidonia.

PS. da Dorin o sa iti trimit poze de indata ce apuc sa mai descarc... insa momentan chiar si acest act banal cere o groaza de sacrificii.... ;)