Monday, February 11, 2008

Publicitate

Am discutat mai demult cu Alina daca sa postam pe blog-ul nostru reclame care ne-ar putea aduce ceva banuti in cazul in care cititorii nostri ar face click pe acele bannere. Au fost cateva chestii pro (gen orice tip de venit e "binevenit") si contra (blogul asta se doreste sa fie doar un loc in care sa schimbam impresii despre aventura noastra australiana, si scriem in el pro-bono).

Nu mai stiu care a fost concluzia finala, asa ca am lasat-o balta cu reclamele, urmand sa punem eventuale reclame (gen AdSense) pe alte bloguri care o sa urmeze sa le facem. Insa azi in premiera vreau sa ii fac reclama unui proiect care cred ca are sorti de izbanda pe piata on-line romaneasca. Un site de cupoane si reduceri Cuponix.ro. Primul in Romania! Ii facem publicitate gratuita .. sau aproape gratuita (caci zicea Andrei ca o sa ne dea o bere)

Desi e la inceput de drum, are deja primele 15 cupoane de reduceri. Intre ofertele de pe site am gasit cupoane interesante: pe langa flori, cadouri si alte chestii de sezon (.. deh se apropie Valentine's day) sunt si cateva cupoane de reducere la cazari in diferite hoteluri din Romania, la imbracaminte, stick-uri usb, televizoare plasma, inchiriere videoproiector in weekend, etc.

Cum functioneaza un astfel de site: de pe site-ul lui Andrei esti directionat pe pagina magazinului on-line a carui produs vrei sa-l cumperi, iti „umplii cosul" si cand vrei sa platesti introduci codul cuponului, care iti ofera automat discount-ul.

Ideea acestui site mi se pare interesanta. Mi se pare un win-win deal, tu obtinand reducere la un produs pe care vrei sa il comanzi pe net, si cuponix probabil ca primeste un mic procent din ceea ce tu comanzi, pentru faptul ca a trimis un client pe site-ul magazinului on-line respectiv.

Mai imi place pe langa aceasta idee si logo-ul site-ului. Original si ingenios (parca vad shopper-ii profesionisti care se uita cu un binoclu printre mormanul de reclame din ziare).

In plus pentru omuleti ca mine care sunt plecati peste mari si tari, comertul on-line e o modalitate de a face o surpriza placuta celor dragi care au ramas acasa in Romania.

Un impediment mi se pare modalitatea de livrare a eventualelor cadouri pe care le comanzi, caci nu stiu daca poti sa platesti si curierul tot tu cel care faci comanda. Si cred ca e destul de neplacut pentru cel care primeste "surpriza" sa fie nevoit sa scoata cativa bani din buzunar ca sa poata sa vada despre ce e vorba. Insa probabil ca sunt magazine on-line, la care poti sa platesti cu ajutorul card-ului si transportul.

Am discutat cu Andrei despre acest proiect inca din faza in care era doar in stadiul de "proiect". E interesant sa vezi cum o idee ajunge sa fie materializata intr-o afacere.

Felicitari Andrei pentru acest proiect! Si sa ajungi la 100 de cupoane in "no-time" :)

Cheers,

Dorin

1 comment:

Andrei said...

Stiu ca mi-e usor sa promit beri in stanga si in drepata cand eu sunt in Romania si voi in Australia :), dar sper sa avem ocazia mai curand decat ar parea.

Cat despre plata transportului este intr-adevar o problema chestia asta - comertul online este inca la inceput. Poate fi si o opotunitate de business - acum vad ca infloresc pe aici tot felul de companii de curierat. Una specializata pe magazine online ar putea prinde o nisa buna din care sa se dezvolte.

De cand am revenit in tara numai oportunitati vad in stanga si in dreapta. Dar nu cred ca ma apuc si de asta :).