Tuesday, January 15, 2008

Australian Open

E evenimentul care se intampla zilele astea in Melbourne. Pentru cei de acolo se pare ca e cel mai mare eveniment al anului, mai mare decat Australian F1 Grand Prix si finala AFL.

Incerc sa imi fac timp zilele astea sa ma uit la tenis. Si asta din doua motive:
1. Pentru ca poti vedea un tenis de calitate (toate numele grele din tenisul mondial sunt aici, Federer, Nadal, surorile Williams, etc). Asa cum ii spune si moto-ul turneului Australian Open = where the world comes to play (unde lumea a venit sa joace tenis)

2. Pentru ca de cateva zile am inceput si eu sa lovesc migea cu racheta (ca sa joc tenis e, deocamdata, cam mult spus.

Totul a inceput intr-o zi (toate lucrurile incep odata si odata, nu?? :)) cand un vecin care are casa chiar aproape de teren a venit la mine si mi-a zis: Am auzit "toc" si dupa cateva zeci de secunde, iar "toc" si m-am gandit sa vad ce se intampla, ca de obicei se aude "toc-toc". Eram eu care jucam tenis singur :)

Apoi mi-a aratat cum se tine racheta in mana si m-a intrebat daca nu vreau sa ma invete el tenis, spunandu-mi ca nu joaca prea grozav, insa poate sa imi returneze mingea peste fileu. Tot el mi-a zis ca nevasta-sa joaca mai bine, chiar antreneaza ceva copii chinezi, insa acum e plecata in concediu in Singapore. Asa ca pana o sa se intoarca ea, o sa imi fac incalzirea cu Keith.

Sa va spun cateva lucruri despre el. Are o figura de "natzi" si se poarta cam militaros. Poate toate astea se trag din faptul ca a fost in armata australiana si a luptat in Vietnam.

Acum e la pensie, caci nu prea mai rezista la lucru si le tot zicea la sefi "to f_ck off" si a trebuit sa il lase la vatra. Tot acum se ocupa de cadeti mici (copii intre 9-11 ani) pe care ii invata "militaria". Cand l-am intrebat ce ii invata pe pitici imi zicea ca in primul rand ii invata ce e disciplina si respectul. Mi l-am si imaginat pe sergentul din cantecul Vamei Veche care zicea "Culcat soldat! Culcat!". Apoi mi-a zis ca ii invata si ce e increderea de sine si multe alte chestii bush walking, orientare in teren, etc. Mi s-a parut interesant. Un alt lucru interesant e ca a avut anul trecut un infarct si ca are vreo 3 stent-uri pe arterele de la inima. Il apreciez ca vrea sa faca miscare si chiar daca sedintele de tenis sunt scurte (30-45 de minute), pentru mine e super ok.

Tot zilele astea are si taica-mio o interventie chirurgicala de genul asta, doar ca ii pune stent-ul pe carotida. Sper ca totul sa fie bine. Doamne ajuta!

Momente ca astea fac ca viata de emigrant sa nu fie usoara! Nu stiu daca as putea sa fac mai multe daca as fi acolo langa el sau langa maica-mea. Am noroc cu sora-mea care e acolo si sper sa le fie de ajutor. Thanks Alex! Tot in clipe ca astea imi dau seama cat de importanta e sanatatea si cum noi o luam de multe ori "for granted".

Vreau insa sa termin acest post pe un tot optimist, in contrast cu vremea care e afara, cu convingerea ca "Ce e rau nu piere!" :) Sanatate maxima tata! Si sa ne traiesti inca multi ani, ca mai am nevoie de sfaturile tale!

Cheers,

Dorin

4 comments:

Anonymous said...

Multa sanatate la taica-tau.

Anonymous said...

Eram eu mai sus, Calin. Doar ca am interfata in germana si nu stiu pe ce dau.

Anonymous said...

Multa sanatate d-lui Blaga senior! E bine ca se poate rezolva cu stent si nu e nevoie de operatie. Va tin pumnii!
Greti

Andrei said...

O sa fie bine. Si taica-miu a trecut prin asta. Si e chiar mai vioi acum - si face mai multa miscare.